|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Документальне оформлення аудиту
Робочі документи розробляються кожним аудиторським підприємством з урахуванням фахової підготовки аудиторів, їх досвіду, прийнятої організації аудиторського процесу. Кожний робочий документ повинен бути належним чином оформлений: — мати реквізити аудиторської фірми, номер і дату договору, на підставі якого проводиться перевірка; — мати реквізити суб'єкта, що перевіряється; — мати ідентифікаційний номер і пронумеровані сторінки; — бути засвідченим аудитором, що проводив перевірку із зазначенням дати проведення аудиту. Робочі документи зазвичай містять: — інформацію про клієнта (юридичну, організаційну, іншу); — копії юридичних первинних та інших документів; — документацію про планування аудиту; — інформацію про проведені тести систем контролю, процедури перевірки на суттєвість, аудиторські свідчення; — висновки сторонніх аудиторів або експертів; — висновки, зроблені аудитором для різних об'єктів аудиту. Після закінчення перевірки робочі документи залишаються у аудитора, власністю якого вони є. Аудитор повинен забезпечити надійне зберігання робочих документів. Робочі документи можуть бути вилучені в аудитора за рішенням слідчих органів або суду Основним призначенням робочих документів вважають: розробку плану перевірки; підтвердження виконання плану перевірки; систематизацію інформації, яка збирається в процесі перевірки; організацію оперативного управління процесом перевірки; створення основи для визначення ефективності виконаної роботи кожним аудитором; оцінку адекватності поточних методів аудиту, які використовуються щодо діючого господарського законодавства. Зміст робочої документації значною мірою є питанням професійного судження аудитора, оскільки немає ні можливості, ні необхідності документувати кожне спостереження або обстеження. Функції робочих документів наведені на рис. 1.2. Рис. 1.2. Призначення робочої документації За ННА №6 аудитор зобов'язаний вести документацію зі справ, які стосуються прийняття рішень за результатами проведених аудиторських процедур, що пізніше будуть покладені в основу аудиторського висновку. Бо залежно від обсягу роботи у клієнта аудитору слід зібрати докази, які б підтвердили або спростували твердження про те, що фінансова звітність об'єктивно, повно та достовірно відображає фінансовий стан клієнта, а здійснені господарські операції є законними і доцільними . В додатку 1 пропонується приблизний перелік робочої документації. Після завершення аудиту робочі документи залишаються у аудитора, вони є його власністю. Аудитор повинен складати довідки на підставі витягів із своїх робочих документів. Проте, його право власності обмежене етичними нормами та умовами конфіденційності. Робочі документи аудитора не можуть розглядатись як частина фінансової документації клієнта. По закінченні аудиту робоча документація підлягає здачі для обов'язкового збереження в архів аудиторської організації. Порядок зберігання підсумкової документації встановлюється аудиторською фірмою з урахуванням забезпечення вимог збереження та конфіденційності. Термін зберігання підсумкової документації визначається виходячи з практики аудиторської діяльності, юридичних вимог та інших додаткових міркувань. Таким чином можемо зробити коротенький висновок, робоча документація - це записи, за допомогою яких аудитор фіксує проведені процедури перевірки, тести, отриману інформацію і відповідні висновки, які здійснюються під час проведення аудиторської перевірки. У робочу документацію включається інформація, яка на думку аудитора є важливою для того, щоб правильно виконати аудиторську перевірку і яка повинна підтвердити висновки та пропозиції в аудиторському висновку. Робоча документація може бути оформлена у вигляді стандартних форм і таблиць на папері або зафіксована на електронних носіях інформації, або на кіно- чи відеоплівці . Розділ 2. Висновок аудитора Завершальним етапом аудиту на ТОВ „Фенікс” є складання аудиторського висновку, який має відповідати вимогам Закону України "Про аудиторську діяльність", Стандартів аудиту та етики та Національних нормативів аудиту. Основні елементи аудиторського висновку. Аудиторський висновок на ТОВ „Фенікс” складається з таких розділів (див. Додаток 3). Розділ "Заголовок", де записують, що аудиторська перевірка провадилася незалежними аудиторами, вказують назву аудиторської фірми, а також наводять повну назву підприємства, яке перевіряється, та час перевірки. Розділ "Кому адресується аудит" потребує чіткого визначення адресата. Розділ "Вступ" містить дані про склад звітності, яка перевірялась, дату, на яку була складена інформація, обов'язкове повідомлення про відповідальність за складання звітності керівництва підприємства та зауваження, що аудитор зобов'язаний підготувати висновок на основі інформації, яка надійшла за результатами перевірки поданої звітності. Розділ "Масштаб перевірки" передбачає висвітлення масштабів аудиту і змісту виконаних робіт. Цей розділ має забезпечити користувачам аудиторського висновку впевненість у тому, що аудит сплановано та проведено відповідно до вимог національних нормативів або міжнародних стандартів аудиту. Аудиторський висновок має містити твердження про те, що перевірка була спланована та підготовлена з достатньою достовірністю виявлених найсуттєвіших помилок звітності. Аудитор повинен оцінити суттєвість помилок у системі обліку та внутрішнього контролю підприємства клієнта, виявити ступінь їх впливу на фінансову звітність. Після цього слід зазначити, використовувався чи не використовувався принцип вибіркової перевірки інформації та що під час перевірки аудитор звертав увагу тільки на суттєві помилки. Аудиторський висновок має містити такі заяви: • про те, що аудитор використав конкретні тести при перевірці інформації, яка підтверджує цифровий матеріал, покладений в основу створення звітності; • про методологію обліку, яку використало керівництво підприємства для підготовки звітності в цілому. Розділ "Висновок аудитора про перевірену фінансову звітність" потребує чіткого судження аудитора про звітність, правильність усіх її суттєвих аспектів відповідно до інструкцій про порядок складання звітності та чинних принципів обліку. Розділ "Дата аудиторського висновку" передбачає, що аудитор повинен проставити дату аудиторського висновку на день завершення аудиторської перевірки. Завершеною вважається перевірка, коли її результати доведені до керівництва підприємства, на якому проводилася перевірка, і керівництво підписало звіти, що додаються до аудиторського висновку та акта приймання-здавання роботи. Керівництво підприємства подає аудиторський висновок до відповідної податкової інспекції України не пізніше як через десять днів після закінчення аудиторської перевірки. Розділ "Адреса аудиторської фірми" містить адресу дійсного місцезнаходження аудиторської фірми, номер та строк дії ліцензії, отриманої від Аудиторської палати України. Розділ "Підпис аудиторського висновку" передбачає, що аудиторський висновок і звітність, про яку аудитор дає свій висновок, підписується незалежними особами (аудиторами) від імені аудиторської фірми. Види аудиторських висновків. Висновок аудитора про діяльність на ТОВ „Фенікс” може бути: — безумовно позитивним; — умовно позитивним (із застереженнями); — негативним; — аудитор відмовляється від видачі висновку про звітність і оформляє свій звіт в іншій формі. У трьох останніх випадках висновок має містити короткий перелік аргументів, що зумовлюють судження аудитора. Безумовно позитивний висновок на ТОВ „Фенікс” складається у випадках, коли, на думку аудитора, виконані такі умови: - аудитору надана вся інформація і пояснення, необхідні для цілей аудиту; - інформація цілком достатня для відображення реального стану суб'єкта перевірки; - наявні адекватні дані з усіх питань, суттєвих для достовірності й повноти змісту інформації; - фінансова документація складена на основі прийнятої на підприємстві системи бухгалтерського обліку, а сама система задовольняє існуючі законодавчі та нормативні вимоги; - звітність складена на основі дійсних облікових даних і не є суперечливою; - звітність складена належно за затвердженою формою. За наслідками перевірки діяльності ТОВ „Фенікс” було складено позитивний висновок (додаток 3) Якщо під час перевірки в аудитора виникли заперечення або сумніви щодо правильності тих чи інших використаних суб'єктами перевірки рішень, але йому наведено переконливі (обгрунтовані на законодавчому та нормативному рівні) докази цих рішень, то у своєму висновку аудитор не зобов'язаний посилатися на ці рішення, і така ситуація не змінює безумовності позитивного висновку. Аудитор не може видати і безумовно позитивний висновок діяльності ТОВ „Фенікс” у разі: - непевності, коли він не може сформулювати свою думку; - незгоди, якщо сформульоване судження аудитора суперечить даним перевіреної фінансової інформації. Причинами непевності можуть бути: - обмежені обсяги аудиторської роботи через недостатність необхідної інформації та пояснень, без чого аудитор не може виконати всі необхідні аудиторські процедури (незадовільний стан обліку, обмеження в часі); - ситуаційні обставини, непевність у
АУДИТ РОЗРАХУНКІВ ЗА СОЦІАЛЬНИМ СТРАХУВАННЯМ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|