|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Особливості французької культури
Строга догматичність церковної музики дуже швидко змінюється під впливом кельтської культури. Французькі ченці розробляють теоретичну основу музики (багатоголосся, нотний лист) і винаходять назву звуків, а також удосконалюють систему запису звукової тривалості. У Х столітті розцвітають поеми і епічні пісні (сhanson de geste), що оспівують хоробрість і доблесні заслуги лицарів, що захищають Францію . Найбільш яскравими представниками народної музики були жонглери - бродячі артисти; вони збиралися в своєрідних жонглерських школах, щоб розширити свій репертуар. Таким чином, у Франції з'являється "ремесло" музиканта і співака. Складаючи вірші і музику, жонглери прагнули до спеціалізації: одні з них співали куплети між акробатичними номерами (трувери), інші складали пісні і балади. Арабська поезія, що відкрилася світу після Хрестових походів, зробила великий вплив на розвиток пісні і мистецтва. У XIII столітті почався розквіт французької пісні: свята в замках, церковні свята дали життя незліченним пісням (рондо, балади); з'являються різні духові, смичкові, щипкові і ударні інструменти. Пісні революційного періоду (1789) складають цілу епоху в історії французької музики. З декількох тисяч пісень, які можна було почути на вулицях і барикадах у той час, збереглося всього декілька, найбільш відомих: "Марсельєза", "Карманьйола". У музиці XIX сторіччя можна виділити Гектора Берліоза, творця романтичної програмної симфонії (наприклад, "Фантастична симфонія"), а також нової школи диригування. Клод Дебюссі і Моріс Равель, що розвівають принципи музичного імпресіонізму, також збагатили скарбницю світової музики. Сучасна французька музика відрізняється новаторством і експериментуванням. Твори таких композиторів початку 20 ст., як Клод Дебюссі, Моріс Равель, Жак Ібер, Лілі Буланже, Габрієль Форе, Едгар Варез, Ерік Саті, і група «Шість» за участю Франсіса Пуленка, Даріуса Міло і Жермен Тайфер стали частиною європейської музичної традиції. Нові горизонти були відкриті такими композиторами, як П’єр Булез, Андре Жоліве, Ж.-Л. Мартіні, Олів’є Мессіан, П’єр Шеффен і П’єр Анрі. Після першої світової війни входять в моду американські (фокстрот) і південноамериканські (танго) ритми. Співаки того часу - Містенгет, Моріс Шевальє, Жозефіна Бекер - працювали в стилі ревю. У 30-40 е рр. пісенне мистецтво відрізняється різноманітністю. Абсолютно особливе явище в музичній культурі країни - французька пісня (шансон). Немало французьких поетів-співаків, виступаючих з виконанням своїх пісень, відомо у всьому світі. До історії французької музики увійшло ім'я Едіт Піаф - “королеви французької пісні”. Її дуже поважають французи як основоположницю сучасного пісенного мистецтва. Після війни на сцену виходить плеяда так званих "шансоньє": Жорж Брассенс, Жак Брель, Азнавуp, Лео Феppе, Борис Віан. У їх творчості з'єднуються кращі традиції французької авторської пісні: лірична, камерність і музичність. Щоб їх по-справжньому любити, треба як слід знати французьку мову, хоча до Бpелю це відноситься у меншій мірі - він чудовий мелодист. Інші, не менш відомі представники цього жанру: Ів Монтан, Джо Дассен , Мірей Матьє. Сальватоpе Адамо і Клод Баpзотті - обидва з Італії, живуть в Бельгії; Франсуаза Аpді, Мішель Беpже, Фpанс Галль, Жоpж Мустакі, Сеpж Реджані. У 60-і роки Джоні Холідей, є у Франції апостолом твісту. Багато пісень в цьому стилі співала Сильві Ваpтан. Окремої уваги заслуговують такі корифеї французької музики, як Мішель Саpду, Жільбеp Беко і Жюльєн Клеp - це люди, що творять в своїй манері, суміші мало не всіх жанрів, і у кожного своя, неповторна музика. Сеpж Гензбуp - талановитий композитор, що теж не замикається в рамках якогось окремого напряму . У альбомах виконавців останнім часом змішані традиції шансона, джазу і блюзу - Патріція Каас, Ванесса Параді, Мілен Фармер. Французи примудряються як і раніше зберігати прихильність до своєї традиційної музики. Досить пробути у Франції
Особливості англійської культури та її найвизначніші представники
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|