|
||||||||||||||||||||||||||||||||
ОСОБЛИВІСТЬ МИТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕД В УКРАЇНІ
В цілому зовнішньоекономічна політика держави — це комплекс заходів, що мають на меті досягнення економікою країни певних переваг на світовому ринку і водночас — захист внутрішнього ринку від конкуренції іноземних товарів. Можна сказати, що вона спрямована на стимулювання (обмеження) експорту (імпорту) товарів. Інструментами такої політики є методи тарифного і нетарифного регулювання міжнародної торгівлі, а основними формами — державний протекціонізм політика “вільної торгівлі” (лібералізація). Протекціонізм — це зовнішньоторговельна політика держави, спрямована на захист національної економіки від іноземної конкуренції та для використання економічної слабкості торгових партнерів з метою освоєння їхніх ринків збуту та забезпечення закупівель дешевої сировини та енергоносіїв [30, с. 22-23]. Лібералізація зовнішньоторговельної політики держави дотягає в зниженні тарифних станок імпортних і експортних мит, наданні пільг стосовно товарів, що ввозяться з інших країн. Тарифні методи регулювання зовнішньої торгівлі займають одне з центральних місць у системі державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Мито підвищує ціну конкретного імпортного товару при його надходженні на внутрішній ринок країни, дає змогу національним товаровиробникам підвищувати загальним рівень цін вітчизняних товарів та одержувати додатковий прибуток. Мито прямо захищає внутрішні ціни і прибутки національних підприємств [18, с. 17]. Нетарифні методи, що є методами, в першу чергу, адміністративного впливу, — ефективний засіб регулювання зовнішньоекономічної діяльності шляхом встановлення повних вимог до суб'єктів господарської діяльності при здійсненні ними зовнішньоекономічної діяльності, Метою запровадження певних заборон та обмежень при регулюванні зовнішньоекономічної діяльності є захист вітчизняного товаровиробника та виконання певних міжнародних зобов'язань країни. Взагалі термін «нетарифне регулювання» охоплює групу адміністративних, фінансових, кредитних, технічних та інших заходів, що ускладнюють імпорт та експорт певних товарів. Не менш важлива особливість державного регулювання — уніфікація системи регулювання зовнішньої торгівлі, що базується на міжнародних договорах, конвенціях, угодах та правилах. Так, система регулювання спирається на Генеральну угоду з тарифів і торгівлі (ГАТТ), Конвенцію ООН про договори міжнародної купівлі-продажу товарів, Міжнародну конвенцію про спрощення і гармонізацію митних процедур та цілу низку інших документів, що дають змогу використовувати світовий досвід. 1.2. Законодавча база України, що регулює зовнішньоекономічну діяльність Основним документом, що регламентує таку діяльність в Україні, є Закон України рід 16.04.91 р та № 059-ХІІ “Про зовнішньоекономічну діяльність”, який запровадив правове регулювання видів зовнішньоекономічної діяльності, визначив коло фізичних і юридичних осіб, що мають право займатися нею, заклав основи зовнішньоекономічного законодавства України як незалежної держави» Основні положення тарифною регулювання в Україні введено в дію Законом “Про Єдиний митний тариф” від 05.02.92 р., а ставки імпортного мита затверджено Декретом Кабінету Міністрів України від 11.01.93 р. за №4-93 “Про Єдиний митний тариф України”. З метою розробки пропозицій з питань митно-тарифного регулювання та урахування при цьому інтересів суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності і держави в цілому, у 1994 році створено Митно-тарифну раду. До її складу входять представники Міністерства зовнішньоекономічних зв'язків І торгівлі, Мінекономіки, Держмитслужби, Мінфіну, Мінюсту, Міністерства закордонних справ, Мінпрому, Міністерства сільського господарства, Кабінету Міністрів України [28, с. 45] Ряд Указів Президента України спрямовано на регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Даними Указами в Україні введено в дію правила «Інкотермс», розроблено державну політику регулювання імпорту, введено в дію систему валютного та експортного контролю, обліку окремих видів зовнішньоекономічних договорів (контрактів), регулювання бартерних (товарообмінних) операцій, визначено основні механізми та порядок проведення деяких зовнішньоекономічних операцій. Законом України від 23.09.94 р. за № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» встановлено термін проведення розрахунків у іноземній валюті при здійсненні зовнішньоекономічних операцій суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності. Митний кодекс України введено в дію Постановою Верховної Ради України від 12.12.91 р. за № 1970-ХІІ. Визначаючи правові, економічні та організаційні основи митної справи в Україні, він спрямований на захист економічного суверенітету та економічної безпеки України, активізацію зовнішньоторговельної діяльності. Кодекс має на меті забезпечити виконання митними та іншими державними органами, громадянами, суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності прав та обов'язків у галузі митної справи. Цей пакет законодавчих актів України спрямовано на приведення законодавства України у відповідність із принципами, нормами і правилами ГАТТ. 1.3. Облік учасників ЗЕД в митних органах Законом України від 16.04.91 р. за № 959-ХІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність» запроваджено правове регулювання видів зовнішньоекономічної діяльності та визначено коло фізичних і юридичних осіб, що мають право нею займатися. Після реєстрації в державних органах виконавчої влади суб'єкт господарської діяльності може самостійно або із залученням посередників здійснювати зовнішньоекономічну діяльність шляхом укладання та реалізації зовнішньоекономічних угод.
Державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|