|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вільні економімічні зони та їх роль у розвитку економіки
ці зауваження зони можуть мати такі довгострокові переваги [2; С. 10-14]: • модернізуючий вплив їх на господарство приймаючої країни; • можливість експериментувати з політичними інструментами, які не використовувались в інших секторах економіки; • їх здатність полегшувати перехід від закритої до відкритої економіки. Будь-яка держава, що йде на утворення ВЕЗ на своїй території визначає законом порядок утворення і ліквідації, а також механізм функціонування ВЕЗ. При цьому переслідуються, перш за все загальнонаціональні, макроекономічні цілі: економічні, науково-технічні і соціальні (Рис. 1.1). Це особливо характерно для країн, що розвиваються, у яких ВЕЗ покликані сприяти прискоренню темпів економічного зростання, освоєнню нових технологій, насиченню внутрішнього ринку високоякісними товарами, тощо. Рис. 1.1. Класифікація цілей створення ВЕЗ В індустріальне розвинутих країнах створення ВЕЗ спрямовано на подолання застою в окремих галузях промисловості, банківської і страхової справи. Поряд з макроекономічними цілями створення ВЕЗ покликано вирішувати і локальні задачі окремих регіонів: • сприяти розвитку відсталих у економічному відношенні регіонів; • забезпечувати більш повну зайнятість робочої сили у ВЕЗ та прилеглих регіонах; • залучення іноземних інвестицій; • організацію у ВЕЗ таких виробництв, продукція яких могла б йти на експорт, не ущемляючи місцеві підприємства; • спільна підготовка фахівців; • спільна діяльність у галузі рекреації і туризму тощо. В економічний літературі пропонуються деякі концептуальні підходи до формування вільних економічних зон у нових державах Східної Європи. Виділяються два концептуальні підходи: а) вільні економічні зони як конкретно означені території, на які поширюється певний режим («територіальний підхід»), б) режим якій надає певні переваги фірмам, розташованим у будь якій місцевості приймаючої країни, якщо вони відповідають певним критеріям («режимний підхід»). Аргументи на користь територіального підходу полягають в тому, що він дозволяє: • концентрувати постачання дефіцитної високоякісної інфраструктури, якої немає у приймаючій країні; • можливість забезпечення дефіцитними ресурсами; • створювати адекватні адміністративні одиниці із залученням висококваліфікованого персоналу, що нелегко забезпечити при застосуванні режимного підходу. З іншого боку, режимний підхід до ВЕЗ надав можливість: • сприяти окремим видам економічної діяльності незалежно від місць їх здійснення; • забезпечувати тісний зв'язок з місцевою економікою, оскільки фірми, що отримують користь від такого режиму, уже діють переважно в місцевих умовах; • надавати іноземним фірмам право вибору місця розташування для своєї діяльності. Враховуючи сьогоднішній стан економіки країн Східної Європи, видається, що територіальний підхід до ВЕЗ більш доцільний
Властивості та економічні інтереси системи суспільства
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|