|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Інвестиції як найважливіший фінансовий ресурс для створення, функціонування і розвитку суб'єктів господарювання
Період типової реалізації інвестицій на підприємстві поділяється на три частини: 1. Підготовка (проектні роботи, організація фінансування, стадії погодження, планування та матеріально-технічне забезпечення початку робіт). 2. Реалізація — створення нового матеріального об'єкта. 3. Експлуатація нового виробництва, отримання прибутку, забезпечення окупності інвестицій, подальша робота об'єкта. За загальновживаним визначенням капітальні вкладення — це періодично здійснювані довгострокові витрати капіталу на відтворення основних фондів і об'єктів соціальної інфраструктури підприємства [Ошибка! Источник ссылки не найден., с.166]. Процес прогнозування (планування) капітальних вкладень на підприємстві охоплює два послідовно здійснювані етапи: перший — обчислення необхідного обсягу реальних (виробничих) інвестицій на розрахунковий період (рік, кілька років); другий — визначення конкретних джерел їхнього фінансування. Процес управління інвестиційною діяльністю підприємства має кілька типових функцій, що можна означити метою реалізації обраної стратегії. Інвестиційна стратегія завжди пов'язана з поточним станом підприємства, його діючою технічною, технологічною та фінансовою базою, існуючою фінансово-господарською діяльністю. Стратегія дає відповіді на головні питання, що завжди стоять перед дирекцією підприємства: 1. Продовжувати чи змінювати існуючу діяльність? 2. В яких напрямах змінювати? 3. В яких обсягах продовжувати чи змінювати? 4. Які це дасть результати через рік, два, три? 5. Які кошти для такого розвитку потрібні, та де їх джерела? Навіть коли приймається рішення нічого не змінювати на підприємстві й працювати як працювали, то це теж стратегія, яка має бути обґрунтована, досліджена та сформована. Розробка стратегії є спеціальним дослідженням, яке має свої типові процедури. Приблизний перелік їх наведено на рис. 1.2. Інвестиційною стратегією будемо вважати систему обраних довгострокових цілей та засобів їх досягнення, що реалізуються в інвестиційній діяльності підприємства. Вибір інвестиційної стратегії підприємстві має здійснюватися, зважаючи на ряд критеріїв, що визначають її доцільність: ? погодженість з фінансовими ресурсами, що можуть бути направлені на інвестиції; ? ефективність стратегії, тобто погодженість результатів та реальних витрат на їх досягнення; ? визначеність за термінами досягнення встановленої мети; ? оптимальність поєднання очікуваного досягнення потрібної прибутковості та можливої ризикованості й невизначеності майбутнього періоду; ? погодженість запланованих інвестицій із загальноекономічними умовами зовнішнього для підприємства середовища [9. с.231]. Визначення інвестиційної привабливості окремої сфери діяльності підприємства має враховувати комплекс чинників, що становлять зовнішні умови інвестиційного проекта: 1. Важливість галузі: значення продукції, її особливості, частка експорту, залежність від імпорту, рівень забезпеченості внутрішніх потреб країни, частка галузі або конкретної продукції у валовому внутрішньому продукті, головні споживачі продукції. 2. Характеристика споживання продукції галузі, рівень конкуренції чи монопольності, особливості ринку збуту, фактичні та потенційно можливі обсяги ринку, сталість галузі щодо загального економічного спаду в країні. Рис. 1.2. Формування інвестиційної стратегії 3. Рівень державного втручання в розвиток галузі: низький, посередній чи значний, включаючи державні капітальні вкладення, податкові пільги, можливість прискореної амортизації тощо. 4. Соціальна значущість сфери діяльності: кількість робочих місць, регіональне розташування виробництв, середня заробітна плата, діяльність профспілок, екологічна небезпечність виробництва або продукції, статистика страйків і збитків від них. 5. Фінансові умови роботи галузі. Рівень загальної прибутковості, середня рентабельність, віддача на вкладений капітал, оборотність активів, їхня середня ліквідність [19. с.254]. Інвестиційна привабливість, або взагалі "економічний паспорт" підприємства, може мати такий вигляд: 1. Загальна характеристика виробництва: характер технології; наявність сучасного устаткування, в т. ч. іноземного; екологічна шкідливість виробництва; складське господарство; наявність власного транспорту; географічне розташування; наближення до транспортних комунікацій. 2. Характеристика технічної бази підприємства, технології, вартість основних фондів, коефіцієнт зношення. 3. Номенклатура продукції, що випускається: обсяг виробництва; експорт; імпорт сировини та матеріалів; зв'язки з іншими підприємствами; постачальники та споживачі; оцінка стабільності збуту (попиту). 4. Виробнича потужність, можливість нарощування виробництва. 5. Місце підприємства в галузі, на ринку. Рівень монопольності стану підприємства. 6. Характеристика дирекції, схеми управління, чисельність персоналу, його структура, заробітна плата. 7. Статутний фонд, власники підприємства, номінал та ринкова ціна акції, розподіл пакета акцій. 8. Структура витрат на виробництво, в т. ч. за основними видами продукції, їхня рентабельність. 9. Обсяг прибутку та його використання за звітний період. 10. Фінанси підприємства: • склад дебіторської та кредиторської заборгованості. Аналіз за часом виникнення та характеристикою боржників; • показники фінансової стабільності та ліквідності; • аналіз платоспроможності; • оцінка прибутковості. 11. Загальний висновок. Основою оцінки доцільності капітальних витрат служить порівнювання вигідності того чи того проекту за умови
Основні засоби підприємства - сутність, класифікація та оцінка
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|