|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Облік касових операцій
Контроль за додержанням підприємствами вимог, визначених Положенням No 637 (у тому числі за дотриманням установлених строків здавання готівки та ліміту каси), здійснюється органами контролю, визначеними п. З Указу Президента України від 12.06.95 р. No 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" (у редакції Указу Президента України від 11.05.99 р. No 491/99, зі змінами та доповненнями) відповідно до їх компетенції. по-друге, скасовано вимогу щодо використання суб'єктами господарювання власних готівкових коштів, одержаних з банківського рахунку за грошовим чеком, виключно за цільовим призначенням. При цьому заповнення відповідного реквізиту в грошовому чеку щодо цілей, на які отримується готівка. здійснюється для вивчення й аналізу грошових потоків за напрямами та тенденціями готівкового обігу. по-третє, скасовано як обов'язкову вимогу щодо регламентації строків видачі банками коштів на зарплату суб'єктам господарювання, у тому числі необхідність розроблення ними і подання до обслуговуючого банку календаря видачі зарплати виключно встановленої форми Порядок видачі банками коштів на зарплату здійснюється відповідно до нормативно-правових актів, зокрема до вимог Закону України від 24.03.95 р, No 108/95-ВР "Про оплату праці" (зі змінами та доповненнями), яким серед інших установлено вимоги до системи організації оплати праці, а також до строків і періодичності виплати зарплати. Так. конкретні форма, механізми і строки видачі коштів на зарплату обираються (у межах законодавства України) на договірній основі й можуть передбачати або складання календарів зарплати, або визначення у відповідному договорі строків одержання коштів на зарплату, або інші форми і механізми реалізації цього питання, які не суперечать нормативно-правовим актам України. 1.2. Нормативне регулювання касових операцій Гроші — це загальний еквівалент, той особливий товар, в якому усі інші товари висловлюють свою вартість. Ще зовсім недавно використання при розрахунках (платежах) безготівкових коштів було прерогативою юридичних осіб. Стрімкий розвиток нових технологій і техніки сприяло тому, що безготівкові гроші стають невід’ємною частиною життя кожної людини, швидко витісняючи наявні. Однак наявні кошти гідно витримують «конкуренцію» з безготівковими грошима, коли мова йде про виплату підприємством заробітної плати працівникам, компенсації командировочних витрат, а також при здійсненні інших господарських витрат, як правило, проведених через касу підприємства. З огляду на той факт, що використання готівки підприємством викликає спокуса витрати їхній не по цільовому призначенню, держава контролює даний процес шляхом уведення нормативних актів. Так, у відповідності зі ст. 40 Закону No 679 Національний банк України встановлює правила, форми і стандарти розрахунків банків і інших юридичних і фізичних осіб в економічному обороті України з застосуванням як паперових, так і електронних документів і готівки, координує організацію розрахунків. НБУ видає нормативно-правові акти з питань, віднесеним до його повноважень, що є обов’язковими для органів державної влади й органів місцевого самоврядування, банків, підприємств, організацій і установ незалежно від форми власності, а також для фізичних осіб. Нормативні акти, що регламентують здійснення операцій з грошовими коштами: 1. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління Нацбанку України від 15.12.2004 р. No 637 (зареєстрованою в Мін'юсті України 13-01.2005 р. за No 40/10320, за текстом - Положення No 637) із наступними змінами та доповненнями. 2. Інструктція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті вiд 21 січня 2004 року за No 22 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 березня 2004 р. за No377/8976). 3. Указ Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» вiд 12 червня 1995 року за No 436/95 із наступними змінами та доповненнями. 4. Постанова Правління Національного банку України „Про встановлення граничної суми готівкового розрахунку” від 09 лютого 2005 року за No32 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 18 квітня 2005 р. за No 410/10690). Фінансові ресурси підприємства мають наступні задачі: 1. Своєчасне і точне відображення наявності і руху коштів у касі, на поточних і інших рахунках у банку. 2. Контроль дотримання ліміту готівки в касі, забезпечення схоронності і раціонального використання коштів. 3. Контроль за законністю здійснення операцій з коштами як у національної, так і іноземній валюті. 4. Організація синтетичного й аналітичного обліку коштів підприємства. Важливим джерелом нормативної інформації щодо руху грошових коштів є затверджені наказом Міністерства фінансів План рахунків бухгалтерського обліку та Інструкція про його застосування, Положення (стандарти) бухгалтерського обліку, зокрема, П(С)БО 2 "Баланс", П(С)БО 3 "Звіт про фінансові результати", П(С)БО 4 "Звіт про рух грошових коштів", П(С)БО 10 "Дебіторська заборгованість", П(С)БО 11 "Зобов'язання" та деякі інші документи. Планова інформація стосовно грошових потоків формується безпосередньо на підприємстві, виходячи зі стратегічних напрямів його розвитку, вимог чинного законодавства та відповідних нормативних документів, і міститься у фінансових планах, бізнес-планах, інвестиційних проектах, кошторисах. Основними джерелами фактографічної інформації щодо грошових потоків є бухгалтерський облік. За напрямами використання інформація стосовно руху грошових коштів розподіляється на зовнішню (яка використовується для оцінки та контролю дотримання чинного законодавства, стандартів бухгалтерського обліку та інших нормативних документів), планову (яка є базою порівняння для аналізу і контролю виконання планових показників), фактографічну (яка характеризує залишки, обороти з надходження і витрачання грошових коштів підприємства і використовується в аналізі, контролі та прогнозуванні).
Вимоги яким повинен відповідати господарський облік
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|