|
||||||||||||||||||||||||||||||||
АНАЛІЗ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ
банку основну питому вагу складають кредитні операції. Найчастіше за рахунок кредитування клієнтів банк одержує і велику частину доходу. У сучасній структурі банківських операцій кредитна операція однак не є основною. У силу економічної кризи, інфляції і, отже, більш високого ризику комерційні банки воліють займатися не стільки кредитуванням, скільки іншими більш дохідними і менш ризикованими операціями (наприклад, валютними операціями) [49, с.143-144]. Розрахункові операції, що робить банк, можуть здійснюватися як у безготівковій, так і в готівковій формі. З доручення клієнтів банки можуть відкривати різні рахунки, з яких справляються платежі, зв'язані з покупкою або продажем товарно-матеріальних цінностей, виплатою заробітної плати, перерахуванням податків, зборів і інших не менш важливих платежів. При розрахунках банк виступає посередником між продавцями і покупцями, між підприємствами, податковими органами, населенням, бюджетом. При здійснені розрахунків банки використовують різне сучасне устаткування яке забезпечує швидкий зв'язок і технічну обробку документації яка надходить у банк. Розглянуті три типи банківських операцій називають традиційними банківськими операціями. Відтінок традиційності вони здобувають насамперед у тому змісті, що історично, протягом тривалого часу переходять як спадщина від одного покоління банків до іншого. Можна сказати, що ці операції є самими давніми: їх виконували "старі" банкірські будинки, виконують і сучасні великі і малі банки. До розряду традиційних банківських операцій можна віднести і касові операції. У сучасному законодавстві вони не включені до складу базових операцій, з яких складається банк, однак по своєму призначенню вони відбивають суть банківської діяльності. Важко собі представити, що банк займаючись депозитами, здійснюючи кредитування і розрахунки, не веде касових операцій. Проміжне положення між традиційними і нетрадиційними операціями займають додаткові операції. У їх склад входять валютні операції, операції з цінними паперами, операції з золотом, дорогоцінними металами і злитками. Ці операції банки можуть і не виконувати. До складу нетрадиційних банківських послуг входять всі інші послуги. Їх досить багато, у тому числі: • посередницькі послуги, • послуги, спрямовані на розвиток підприємства, • розміщення акцій, юридична допомога, інформаційні послуги і т.п., • надання гарантій і поручительств, • довірчі операції (включаючи консультації і допомогу в управлінні власністю за доручення клієнта), • бухгалтерська допомога підприємствам, • представлення клієнтських інтересів у судових органах, • послуги по наданню сейфів, • туристичні послуги й ін. Банкам заборонено займатися виробничою і торговельною діяльністю, а також страхуванням. Лізингові послуги. Лізингові послуги це відносно нові, нетрадиційні види банківських послуг. Лізинг виник у 50-ті роки паралельно з розвитком системи прискорених амортизаційних відрахувань. Це господарська операція, що передбачає передачу лізингодавцем права користування матеріальними цінностями іншим суб'єктам господарювання (лізингоодержувачу). Лізинг також можна розглядати як довгострокову оренду, в якій наявні елементи кредитних відносин, а грошові та матеріальні потоки злиті в єдиний комплекс грошово-майнових відносин. І хоча зовні лізинг схожий на довгострокову оренду, однак повернення майна до свого юридичного власника при ньому не є обов'язковою умовою. Факторингові послуги. Факторинг - одна з нетрадиційних банківських послуг, що з'явилася у банківській практиці у 50-х роках. Факторинг - це операція, що поєднує в собі кредитування клієнта з метою формування обігового капіталу, а також ряд посередницько-комісійних послуг. Суть факторингу полягає в тому, що банк купує у клієнта право на вимогу боргу. Як правило, банком купуються дебіторські рахунки, пов'язані з поставкою товарів чи наданням послуг. Також банк може надавати клієнту ряд інших послуг, таких як ведення бухгалтерії, інформаційні, юридичні послуги. Трастові (довірчі) послуги. Трастові послуги - це вид діяльності комерційних банків по управлінню майном, що за домовленістю з клієнтом передається банку. Трастові послуги - це відносини між заінтересованими сторонами, одна з яких передає, а інша бере на себе відповідальність за управління власністю, майном. Посередницькі, консультаційні, гарантійні та інші види послуг. Посередницькі послуги - це послуги, у наданні яких бере участь третя сторона, що виступає посередником між замовником і виконавцем. Серед посередницьких послуг, що надаються комерційними банками, найбільш поширеними є: посередництво в отриманні клієнтом позички, посередництво в операціях з цінними паперами, валютою, майном. Перший вид послуг надається банком тоді, коли банк неспроможний задовольнити кредитну заявку клієнта. Така ситуація може виникнути у випадку перевищення потрібної суми над встановленим лімітом кредитування. Посередницькі послуги в операціях з цінними паперами, валютою, майном здійснюються на основі доручення від клієнта. Гарантійні послуги полягають у зобов'язанні банку виплатити суму боргу свого клієнта, якщо останній не зможе (не захоче) виконати свої зобов'язання. До цієї групи операцій належать: гарантії повернення кредиту, гарантії відшкодування збитків, що випливають з невиконання клієнтом умов контракту. Плата за надання гарантійних послуг - це комісія. Банківські гарантії, особливо відомих своєю платоспроможністю банків, фактично означають доступ клієнта до кредиту. Консультаційні послуги для клієнтів комерційні банки надають з питань економічного (фінансового) аналізу і бухгалтерського обліку, звітності, оподаткування, аналізу фінансово-господарської діяльності, аналізу платоспроможності господарських
Контроль та управління ризиками в кредитній діяльності комерційного банку
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|