|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Адміністративні методи управління туристичним підприємством
методи управління — це сукупність прийомів впливу на колектив для активізації його діяльності з метою досягнення поставлених перед ним цілей. Виділяють такі сфери активізації діяльності працівників: організаційна, адміністративна, економічна та соціально-психологічна. Вплив в цих сферах здійснюється за допомогою певних систем активізації, які охоплюють різні за змістом, напрямом, організаційними формами, характером методи та прийоми. Залежно від організаційних форм методи управління реалізуються в таких видах як: тип впливу, спосіб здійснення впливу; характеристика впливу (одноразова, періодична, тактична, стратегічна, довгострокова, короткострокова). За характером розрізняють прямий та побічний управлінський вплив. Прямий вплив (наказ, розпорядження) передбачає конкретний результат. Побічний (непрямий) — передбачає створення комплексу умов для досягнення кінцевого результату [15, с. 252-253]. При класифікації методів управління значна увага приділяється їх правовому аспекту -- тому що всі методи управління повинні відповідати чинному законодавству. На практиці існують уявлення, що методи керування і методи роботи є ідентичними поняттями, що викликає сумніви. Поняття "метод роботи (праці)" пов'язано з діяльністю людини, а "метод управління" - із впливом на цю діяльність. Це робить необхідним уточнити поняття "метод", його взаємозв'язок із законами, принципами, цілями, функціями управління, організаційною структурою, що дозволить обгрунтувати методологію підходу до застосування й удосконалювання методів управління діяльністю на підприємствах готельного господарства та туризму. Методи управління, які класифікуються за їх змістом, напрямком, організаційними формами та характером впливу, на практиці в чистому вигляді не використовуються. Вони є системою методів, що реалізуються в процесі формування й розвитку управлінських відносин на основі законів та принципів управління. Крім економічних методів, у практиці управління використовуються й організаційно-розпорядчі (адміністративні). Вони грунтуються на владі та підлеглості. В сучасних умовах зростає роль моральної влади, яка базується на загальній інтелектуальній перевазі керівника над підлеглими. Адміністративні методи становлять систему прямого адміністративного впливу на підлеглих. Цей вплив використовується для виконання нормативних та індивідуальних актів управління. Нормативні акти управління (Статут підприємства, положення про структурні підрозділи, інструкції тощо) визначають мету, завдання, функції, права та відповідальність підприємства, його підрозділів і службових осіб апарат)' управління. Індивідуальні акти управління на підприємстві (накази, розпорядження, вказівки тощо) адресують певним об'єктам управління, визначають їм чергові завдання. Адміністративні методи ґрунтуються на владі, дисципліні та покаранні, відомі в історії як «метод кнута». Вони опираються на адміністративну підпорядкованість об'єкта суб'єкту, на основі існуючої ієрархії управління. Адміністративні методи орієнтуються на такі мотиви поведінки, як усвідомлена необхідність трудової дисципліни, почуття обов'язку, бажання людини працювати в певній організації, культура трудової діяльності. Вони досить різноманітні і діють через такі механізми: • правові норми й акти — державні Закони, укази, положення, стандарти, інструкції, затверджені державними органами і с обов'язковими для виконання; • інструкції, організаційні схеми, нормування; • накази, розпорядження, які використовуються в процесі оперативного управління. Головні функції адміністративних методів — це забезпечення стабільного юридичного середовища для діяльності організації, захисту конкретного середовища, гарантування прав і свобод [4, с. 99]. Отже, адміністративні (організаційно-розпорядчі) методи управління характеризуються підпорядкуванням волі керованого об'єкта волі управляючого суб'єкта за схемою "влада – підпорядкування". Адміністративні методи переважно пов'язують з адміністративно-правовою формою діяльності, якою є, як відомо, юридичні акти управління, організаційно-правові структури, організаційно-розпорядчі заходи, засоби стимулювання і правового примусу, узаконювання статусів шляхом правового регулювання тощо. При цьому суб'єкт управління в межах наданих йому повноважень розпорядництва дає обов'язкові для виконання приписи про те, які дії, якими способами і в які терміни належить зробити підлеглим або від здійснення яких дій їм слід утримуватися. Недодержання прямих приписів тягне за собою дисциплінарну або іншу відповідальність. Це, по суті, директивні методи управління. В них найбільш яскраво'виявляється владна природа управлінської діяльності. Однак їх використання не виключає можливості урахування інтересів керованих. Так, застосування вказаних методів може бути пов'язане із попереднім обговоренням управлінських рішень, що приймаються на засіданнях колегій, рад, на нарадах, зібраннях трудових колективів. Методи розглядуваної групи
Асотримент та технологія приготування продукції ресторану
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|