|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Індустрія гостинності та її роль і місце в туризмі та рекреації
різноманітті наявних засобів розміщення особливе місце належить готельній індустрії. Готельна індустрія як вид економічної діяльності включає надання готельних послуг і організацію короткострокового проживання в готелі, кемпінгах, мотелях, шкільних і студентських гуртожитках, будинках для приїжджих і тому подібне До цієї діяльності відносяться і послуги ресторанів. Для готелів характерні наступні ознаки: 1. Наявність номерів, число яких перевищує певний мінімум, об'єднаних єдиним керівництвом; 2. Надання обов'язкових (прибирання номера, санвузла, щоденна заправка ліжок) і додаткових (послуги пральні, хімчистки, перукарні, оренда автомобілів і так далі) послуг; 3. Угрупування відповідно до вимог національних стандартів на класи і категорії залежно від послуг, що надаються, наявного устаткування і так далі. Суть надання послуги розміщення полягає в тому, що, з одного боку, в користування надаються спеціальні приміщення (номери), з іншого боку, надаються послуги, що виконуються безпосередньо персоналом: послуги портьє з прийому і оформлення гостей, послуги покоївок з прибирання номерів і так далі. Номери є основним елементом послуги розміщення. Це багатофункціональні приміщення, призначені для відпочинку, сну, роботи проживаючих гостей. Найважливішою їх функцією є забезпечення можливості сну. Значущість інших функцій номерів, перш за все, залежить від призначення засобу розміщення і потреб гостей. Наприклад, в готелях ділового призначення. У різних засобах розміщення є різні категорії номерів, що відрізняються один від одного площею, меблюванням, устаткуванням, оснащенням і так далі Проте незалежно від категорії номер повинен мати наступні меблі і устаткування: ліжко, стілець і крісло, нічний столик, шафу для одягу, загальне освітлення, сміттєву корзину. Крім цього в кожному номері повинні міститися інформація про засіб розміщення і план евакуації на випадок пожежі [24, с.25]. Інші послуги доповнюють пропозицію послуг розміщення і харчування. До них відносяться пропозиція басейну, конференц-залів, залів для переговорів, спортивного оснащення, прокат автомобілів, послуги хімчистки, пральні, перукарні, масажного кабінету і ряд інших. Залежно від того, як вони оформлені і скомбіновані в єдиний комплекс, складається певний тип підприємства, такі, як готель-люкс, готель середнього класу, готель-апартамент, готель економічного класу, готель-курорт, мотель, приватний готель типу «нічліг і сніданок», готель-гарні, пансіон, гостинний двір, ротель, ботель, флотель, флайтель. Проте існує декілька загальних класифікаційних ознак. Ми виділяємо ті, що лише найбільш вживаються серед них: 1. Рівень комфорту - це комплексний критерій, додатками якого є: - стан номерного фонду: площа номерів, частка одномісних, багатокімнатних номерів, номерів-апартаментів, наявність комунальних зручностей в номерах; - стан меблів, інвентарю, предметів санітарно-гігієнічного призначення; - наявність і стан підприємств харчування; - стан будівлі, під'їзних шляхів, облаштування прилеглої до готелю території; - інформаційне забезпечення і технічне оснащення; - забезпечення надання додаткових послуг. У кожній окремій державі до розуміння рівня комфорту як критерію класифікації підходять по-різному, саме тому в світі немає єдиної класифікації готелів. Всесвітньою туристичною організацією (ВТО) запропонована тільки стандартна класифікація засобів розміщення. 2. Місткість номерного фонду - число місць, яке може бути запропоноване клієнтам одночасно. Загальноприйнято розділяти готелі: - малі - місткість до 150 місць (у ряді країн не більше 100 номерів); - середні - 150-400 місць (до 300 номерів); - великі - понад 400 місць (понад 300 номерів). 3. Функціональне призначення - цей критерій є вирішальним при визначенні типологічної структури готелю. Всього виділяють дві великі групи підприємств: транзитні і цільові: Транзитні - готелі, обслуговуючі туристів в умовах короткочасної зупинки. Вони розташовуються на магістралях з великим рухом, в них обмежений рівень комфорту. Цільові готелі залежно від мети подорожі підрозділяються на: - готелі ділового призначення, обслуговуючі осіб тих, що перебувають у відрядженнях; - готелі для відпочинку (курортні - надання розміщення, харчування і ряду додаткових послуг людям, прагнучим до відпочинку і відновлення здоров'я і туристичні, - головна мета відпочинок). 4. Місце розташування.
Асотримент та технологія приготування продукції ресторану
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|