|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Правове регулювання виборів Президента України
Президента України вибирають громадяни України на підставі ст. 103 Конституції на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Президента зазвичай обирають на визначений у Конституції строк: на три роки (Латвія), чотири (США), п'ять (Бразилія), шість (Єгипет). В Україні згідно зі ст. 103 Конституції України Президент обирається на п'ять років. Для обрання на посаду президента, як правило, необхідні такі умови: громадянство даної держави, наявність певних громадянських політичних прав, досягнення певного віку, максимальні строки перебування на посаді президента, неможливість обіймати іншу посаду. Згідно зі ст. 103 Конституції України Президентом України може бути виключно громадянин України, який проживає в Україні протягом десяти останніх перед днем виборів років. Відповідно до Закону "Про вибори Президента України" в редакції Закону від 18 березня 2004 р. № 1630-ІУ Президент України обирається громадянами України на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування [10, с.311]. Строк повноважень Президента України визначається Конституцією України (ст. 103) і становить 5 років. Вибори Президента України є загальними. Право голосу на виборах Президента України мають громадяни України, яким на день виборів виповнилося вісімнадцять років. Вибори Президента України є рівними: громадяни України беруть участь у виборах на рівних засадах. Кожний громадянин України на виборах Президента України має один голос. Виборець може використати свій голос у день голосу-тільки на одній виборчій дільниці. Усі кандидати на пост Президента України мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі. Вибори Президента України є прямими. Громадяни України безпосередньо обирають Президента України. Участь громадян України у виборах Президента України є добровільною. Ніхто не може бути примушений до участі чи неучасті у виборах. Вибори Президента України є вільними, тобто забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні. Застосування насильства, погроз, обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що перешкоджають вільному формуванню та вільному виявленню волі виборця, забороняється. Військовослужбовці голосують на звичайних виборчих дільницях, розташованих за- межами місць дислокації військових частин, за винятком випадків, передбачених цим Законом. Для забезпечення вільного волевиявлення військовослужбовцям строкової служби надається відпустка для участі , в голосуванні не менш як на чотири години. Законом визначено, що не може бути висунутим кандидатом на пост Президента України громадянин, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо цю судимість не і погашено і не знято у встановленому законом порядку. Одна й та сама особа не може бути Президентом України більш як два строки підряд. Особа, яка двічі підряд обиралася на пост Президента України, не може бути висунута кандидатом на цей пост. Особа, повноваження якої на посту Президента України були припинені достроково відповідно до Конституції України, не може бути висунута кандидатом на пост Президента України на позачергових виборах, призначених у зв'язку з вказаним припиненням повноважень. Право висування кандидата на пост Президента України належить громадянам України, які мають право голосу. Це право реалізується ними через політичні партії та їх виборчі блоки, а також самовисуванням. Партія (блок) може висунути лише одного кандидата на пост Президента України. Виборчий процес - це здійснення суб'єктами, визначеними статтею 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом. Виборчий процес має такі етапи: утворення територіальних виборчих округів; утворення виборчих дільниць; утворення територіальних та дільничних виборчих комісій; формування списків виборців, їх перевірка та уточнення; висування та реєстрація кандидатів; проведення передвиборної агітації; 1 голосування у день виборів Президента України; підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування і результатів виборів Президента України. У разі необхідності виборчий процес може включати також такі етапи: повторне голосування; підрахунок голосів виборців і встановлення підсумків повторного голосування та результатів виборів Президента України. Виборчий процес завершується офіційним оприлюдненням Центральною виборчою комісією результатів виборів Президента України або офіційною публікацією подання Центральної виборчої комісії до Верховної Ради України щодо призначення повторних виборів Президента України. Суб'єктами виборчого процесу є: виборець; виборчі комісії; кандидати на пост Президента України; партії (блоки), які висунули кандидатів на пост Президента України; уповноважені представники, довірені особи, офіційні спостерігачі від партій (блоків)—суб'єктів виборчого процесу та від кандидатів на пост Президента України [16, с.311]. Вибори Президента України можуть бути черговими, позачерговими та повторними. Чергові вибори Президента України проводяться у зв'язку із закінченням конституційного строку повноважень Президента України; позачергові — у зв'язку із достроковим припиненням повноважень Президента України у випадках, передбачених Конституцією України; повторні — у випадках, якщо до виборчого бюлетеня для голосування було включено не більше двох кандидатів на пост Президента України і жодного з них не було обрано; якщо всі кандидати на пост Президента України, включені до виборчого бюлетеня, до дня виборів або до дня повторного голосування зняли свої кандидатури. Вибори Президента України призначаються Верховною Радою України, про що вона постанову.
Виборча система України на виборах депутатів місцевих рад
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|