|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Виборчі системи на виборах глави держави
Президент віднесений до виконавчої влади лише функціонально, тобто через певний обсяг своїх повноважень (компетенції). Але він не віднесений до неї структурно, тобто як окрема структурна ланка системи органів виконавчої влади. Саме тому в Конституції України відсутнє визначення Президента як «глави виконавчої влади». І це — цілком закономірне і єдино правильне рішення. Адже «глава» гілки влади — це такий суб'єкт цієї влади, який є вищою структурною ланкою певної системи органів, що суперечить, як вже з'ясовано, дійсному стану речей. Вибори Президента України проводяться по єдиному загальнодержавному одномандатному виборчому округу, який включає в себе всю територію України (п. 1 статті 19 Закону). Громадянин України, який проживає або перебуває в період підготовки і проведення виборів за межами України, перетнувши Державний кордон України на законних підставах, реалізує своє право голосу на виборах Президента України на загальних підставах (п. 6 статті 2 Закону). Відповідно до розділу VII цього Закону висування кандидатів на пост Президента України партіями (блоками) та самовисування розпочинається за сто дев'ятнадцять днів і закінчується за дев'яносто п'ять днів до дня виборів (стаття 44 Закону). Партія чи виборчий блок можуть висунути одного кандидата на пост Президента України, який може бути членом цієї партії чи членом партії, що входить до блоку, або позапартійним громадянином. Висування кандидата партією здійснюється на її з'їзді (зборах, конференції), а блоком - на міжпартійному з'їзді (зборах, конференціях) партій, що входять до блоку. У з'їзді, на якому здійснюється висування кандидата, повинно брати участь не менше 200 делегатів (стаття 47 Закону). Громадянин, який реалізує своє право щодо самовисування, повинен особисто подати до Центральної виборчої комісії засвідчену в установленому законом порядку заяву про самовисування кандидатом на пост Президента України (стаття 48 Закону). Новелою нового Закону стало положення щодо внесення грошової застави партією, виборчим блоком або громадянином, який висуває свою кандидатуру на пост глави держави. Ця застава вноситься зазначеними суб'єктами у безготівковому порядку на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії і повертається у разі, якщо висунутий кандидат отримав не менш як сім відсотків голосів виборців, які взяли участь у голосуванні. Центральна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію кандидата в Президенти України або відмову в реєстрації протягом п'яти днів з дня прийняття документів, передбачених Законом. Завершується реєстрація кандидатів у Президенти України не пізніше, ніж за вісімдесят днів до дня виборів (стаття 51 Закону . Особа, зареєстрована кандидатом у Президенти України, має право здійснювати передвиборну агітацію наступного ж дня після її реєстрації. Передвиборна агітація закінчується о 24 годині останньої п'ятниці перед днем виборів. Згідно з виборчим законом передвиборна агітація може здійснюватись у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України. З-поміж публічних агітаційних заходів, що прямо визначаються Законом, громадяни України мають право вільно і всебічно обговорювати передвиборні програми кандидатів на пост Президента України, політичні, ділові та особисті якості кандидатів «за» або «проти» кандидатів у будь-якій формі та будь-якими засобами, не забороненими законами. До передвиборної агітації не відносять офіційні повідомлення в період виборчого процесу (без коментарів, які можуть мати агітаційний характер, а також відео-, аудіо-записів, кінозйомок, фотоілюстрацій) про дії кандидатів на пост Президента України, пов'язані з виконанням ними посадових (службових) повноважень, передбачених Конституцією або законами України. Витрати на підготовку та проведення виборів здійснюються виключно за рахунок коштів Державного бюджету України та коштів виборчих фондів кандидатів на пост Президента України. Центральна виборча комісія з коштів Державного бюджету, виділених на проведення виборчої кампанії, оплачує встановлені згідно з Законом: час на державному
Виборча система України на виборах депутатів місцевих рад
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
*Адміністрація сайту не несе ніякої відповідальності за зміст і достовірність матеріалів, а також наслідки, які можуть виникнути унаслідок їх використання. Дані, що стосуються конкретних підприємств, імена є вигаданими, будь-який збіг - випадковий.
|
stydentam.org.ua © 2009-2015
|