|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Правовий статус народного депутата
|
Дисципліна: |
Конституційне право |
|
Ключові слова роботи: |
депутата , народного , статус, Правовий |
|
ID роботи: |
5145 |
|
Вид роботи: |
Курсова |
|
План: |
ВСТУП 2
|
|
Інтервал: |
1,5 |
Для замовлення роботи заповніть ! |
Кількість сторінок: |
39 |
|
Рік написання: |
2011 |
|
Ціна: за доплату ця робота може бути оперативно оновлена. Зв'яжіться із нами КОНТАКТИ |
|
|
Для отримання паролю відкриття документа зробіть оплату будь-яким із нижче перерахованих способів і зателефонуйте нам |
|
Після оплати напішіть на адресу [email protected] і вкажіть ID роботи за яку ви перерахували кошти
|
|
Інші варіанти: 1) Переказ грошей із будь-якого відділення банку на розрахунковий рахунок; 2) переказ грошей на картку у будь-якому відділенні Приватбанку (або через Приват24 в Інтернеті); 3) Переказ грошей через термінали «IBOX» - автомати миттєвої сплати у магазинах, супермаркетах і т.д. + дивіться детально
як отримати роботу за 10 хвилин!
|
Завершення такого періоду невизначеності відбулось з прийняттям 22 березня 2001 року нової редакції Закону України “Про
статус народного депутата
України” [4], норми якого не містили елементів імперативного типу мандату. Водночас Закон України “Про відкликання народного депутата України” було визнано таким, що втратив чинність [6, с.213].
Серед аспектів, що впливають на правовий статус парламентаря і одночасно пов‘язані з питанням визначення типу депутатського мандату, є виборча система, за якою обрано депутата. Набуття політичними партіями та їх виборчими блоками права на участь у виборчому процесі в якості самостійних суб‘єктів, здійснення ними функції згуртування виборців навколо політичних, економічних та соціально-культурних ідей розвитку суспільства трансформують питання про те, чи повинен депутат слідувати наказам виборців у питання про ступень та юридичну обов’язковість програми політичної партії (виборчого блоку політичних партій), за списками якої було обрано депутата [20, с.139].
Безумовно, це послаблює незалежну роль вільного мандата, тому не доводиться говорити про абсолютну незалежність депутата, оскільки депутат набуває певної залежності від політичної партії. Політична партія відіграє роль ланцюга, що поєднує депутата з виборцями. Саме партія визначає передвиборчу програму, впливає на поведінку
депутата
, має можливість вимагати звіт щодо діяльності депутата в представницькому органі, не включити в партійний список на чергових виборах. Політична партія зацікавлена у виконанні передвиборної програми усіма депутатами, що складають її фракцію у представницькому органі, і це є запорукою успіху на чергових виборах. Таким чином, незалежність депутата перетворюється на юридичну фікцію. Особливої актуальності це питання набуло з переходом до змішаної (мажоритарно-пропорційної) виборчої системи та посилило свою актуальність зі запровадженням пропорційної виборчої системи з виборів народних депутатів України.
Відповідні зміни виборчого законодавства України посилили позиції стосовно впровадження до законодавства положень щодо дострокового припинення повноважень депутата, обраного за пропорційною системою, у зв‘язку з його виходом зі складу фракції. Безумовно, така норма зупинить внутрішні міграційні процеси, що призводять до спотворення чисельного представництва політичних партій та їх блоків у парламенті, зафіксоване на початку повноважень новообраного складу парламенту, порівняно з тим чисельним представництвом, яке створюється під кінець терміну скликання парламенту. Ця норма гарантуватиме постійну чисельність депутатів, яких виборці наділили законодавчими повноваженнями на підставі своїх політичних поглядів, у складі відповідних фракцій. Тому закріплення в Законі України «Про внесення змін до Конституції України» положення щодо дострокового припинення повноважень народного депутата України у разі невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу народного депутата України із складу такої фракції можемо вважати прогресивним кроком, спрямованим на захист прав виборців [6, с.219].
В свою чергу, це дає нам підстави стверджувати, що з моменту набуття сили положень про зміни до Конституції України відбудеться поєднання ознак вільного та імперативного мандатів. А саме, буде збережено пряму незалежність депутата від виборців, водночас включено елемент імперативності мандата через призму відносин депутата з політичною партією або виборчим блоком політичних партій за списком яких було обрано депутата. На нашу думку, це дає можливість відійти від крайнощів імперативного та вільного мандату і засвідчує запровадження в Україні нового типу депутатського мандату, який можемо визначити як змішаний тип депутатського мандату [22, с.45].
Народний депутат України (далі -
народний депутат
) є обраний відповідно до Закону України "Про вибори народних депутатів України" представник Українського народу у Верховній Раді України і уповноважений ним протягом строку депутатських повноважень здійснювати повноваження, передбачені Конституцією України та законами України.
Стаття 3 Закону України „Про статус народного депутата України” зазначає, що народний депутат не має права [14, с.399]:
1) бути членом Кабінету Міністрів України, керівником центрального органу виконавчої влади;
2) мати інший представницький мандат чи одночасно бути на державній службі;
3) обіймати посаду міського, сільського, селищного голови;
4) займатися будь-якою, крім депутатської, оплачуваною роботою, за винятком викладацької, наукової та творчої діяльності, а також медичної практики у вільний від виконання обов'язків народного депутата час;
5) залучатись як експерт органами досудового слідства, прокуратури, суду, а також займатися адвокатською діяльністю;
6) входити до складу керівництва, правління чи ради підприємства, установи, організації, що має на меті одержання прибутку [18, с.114].
Народний депутат зобов'язаний додержуватись інших вимог та обмежень, які встановлюються законом. Народний депутат, призначений (обраний) на посаду, що є несумісною з депутатським мандатом, і повноваження якого не припинено в установленому законом порядку, допускається до виконання обов'язків за такою посадою не раніше дня подання ним до Верховної Ради України заяви про складення повноважень народного депутата України.
Анотація до робіт за 2011 рік: відповідальність податковій адміністративного актів Контроль право Дисциплінарна ЦЕНТРАЛЬНИХ аудиторської внутрішнього система карткових послуг міжбанківських активами переказу лікарськими РЕКЛАМИ таємниці цінних бірж Установчі Росії Ціноутворення мотивації СТИМУЛЮВАННЯ Вашингтон Америки ДИРЕКТОРІЇ Ярослава свободи конституційного ГРОМАДСЬКИХ КОНСТИТУЦІЙНОГО Конституції Президента депутата Президент Пропорційна місцевого обшуку алібі самовпевненістю відповідальність кодекс рибним полювання Комп'ютерна зраду Осудність неповнолітніх моральність Предмет покарання доказування обвинуваченого злочинності причин проституції Ламброзо Жінка професійної жертви наркотичними жінок насильницьких посадових суїциду прогнозування злочинця Рецидивна інвестиційної дефіцит капітал Валютний навколишнього Виробництво Власність криза кредитної інфляції доходів маркетингова страхових конкурентна управлінські правоохоронна Грошові торгівлі продовольча міграційних України РОЗВИТОК Європейський Єврорегіони міграції Торгівельні ІНВЕСТИЦІЙ валютної лініях підприємств Ціновий ринку дезадаптації податків податкової ухилення фізичних Податкова Аристотеля Гегеля Платона софістів БУША мислителів шкільної обдарованості конфліктних Конфлікти Міжособистісні міжособистісних юридичну ОЩАДБАНК Інвентаризація облікових документування розсуду спецслужб бухгалтерії Торгівля соціального асортименту документаційними Миколаївської бездоглядність УЧАСТІ насилля компетентності вторинних платоспрожності СОЦІАЛІСТИЧНОГО правомірна Застосування форми соціалізація Функції ХАРТІЯ трудові Матеріальна трудових позову охорони Роботодавець Міжнародної туристичного ділового стратегічного США ЯПОНІЯ гостинності рестораних персоналу кадрів РОЗМІЩЕННЯ управління передгірських Сільський мотивація Туризм харчування методів Закарпатті Ялта Відродження фінансовий система інструментів Прибуток доходу Акція оприлюднення Авторські МАЙНОВИХ банківського страхування Застава Об'єкти Опіка ВЛАСНОСТІ виконавців свідоцтва користування ПРИВАТНОЇ Речові правовідношення авторського фірмового авторського
Східниця Шешори Воловець Солочин Серебряный Водограй Поляна Косов Космач Ужгород Поляница Думка Сольва Верховина Татарів Карпати Пилипець